Computerhulp ter plaatse: oplossingen voor al jouw software- en hardwareproblemen
Als ondernemer of bedrijfsleider weet je hoe belangrijk het is dat jouw computersystemen altijd soepel draaien.
Helaas kunnen computerproblemen elk moment opduiken en de voortgang van je werk verstoren.
Gelukkig bieden wij bij Lanconstruct snelle en betrouwbare computerhulp ter plaatse op jouw bedrijf. Zodat je snel weer aan de slag kunt.
Onze experts zijn gespecialiseerd in het oplossen van zowel software- als hardwareproblemen, waarbij we ons vooral richten op de onderliggende oorzaken die jouw systemen vertragen of verstoren.
Waarom computerproblemen meestal te wijten zijn aan software?
Wist je dat bij maar liefst 90% van de computerproblemen de oorzaak ligt bij software-instellingen, configuraties of beveiligingsproblemen? Slechts 10% van de problemen zijn hardwaregerelateerd.
Dit betekent dat, zelfs als je apparatuur fysiek in orde is, de meeste problemen ontstaan door verkeerde instellingen of conflicten binnen je besturingssysteem, software of beveiliging.
Bij Lanconstruct zijn we gespecialiseerd in het opsporen en oplossen van deze softwareproblemen, zodat je IT-omgeving stabiel, veilig en goed geconfigureerd blijft.
Onze aanpak bij het oplossen van computerproblemen
Wanneer je te maken hebt met een computerprobleem, beginnen wij altijd met een uitgebreide analyse van je systeem. Hieronder volgen enkele van de acties die wij uitvoeren om snel en efficiënt tot een oplossing te komen:
1. Analyseren van Eventlogs op Windows 10 en 11
Een van de eerste stappen die wij nemen bij het oplossen van problemen is het doornemen van de Eventlogs op jouw Windows 10 of 11 machines. Deze logs geven ons waardevolle informatie over foutmeldingen, storingen en gebeurtenissen die wijzen op onderliggende problemen. Door deze logs grondig te analyseren, kunnen we snel bepalen waar het probleem zich voordoet en de juiste oplossing bieden.
2. Firewall- en antiviruslogs controleren
Beveiligingssoftware zoals firewalls en antivirusprogramma’s kan soms problemen veroorzaken als ze verkeerd zijn geconfigureerd of als ze conflicteren met andere software. Wij controleren de firewall logs om te zien of er blokkades zijn die de toegang tot bepaalde diensten verhinderen. Daarnaast evalueren we de antivirusconfiguraties om te waarborgen dat er geen valse meldingen of onnodige blokkeringen zijn die je systeem vertragen.
3. Controleren op corruptie van systeem- en softwarebestanden
Soms kan een systeem vertragen of onverwachte fouten vertonen door corrupte bestanden in het besturingssysteem of geïnstalleerde software. Wij voeren controles uit om te controleren of de bestanden van jouw Windows-besturingssysteem en de belangrijkste softwareprogramma’s correct zijn en niet beschadigd zijn geraakt. Zo kunnen we snel beschadigde of ontbrekende bestanden herstellen.
4. Controleren van netwerkinstellingen
Netwerkconfiguraties zijn cruciaal voor de prestaties en stabiliteit van jouw IT-omgeving. Problemen met netwerkinstellingen kunnen leiden tot verbindingsproblemen of langzame prestaties. Wij zorgen ervoor dat jouw netwerkinstellingen correct zijn geconfigureerd, controleren firewall- en routerinstellingen, en optimaliseren de netwerkverbindingen waar nodig.
Tot ons spijt komen we maar al te vaak foutief geconfigureerde netwerken tegen. Waardoor ze veel slechter presteren, veel vertraging veroorzaken of gewoon ineens niet meer werken.
5. Controle van Local- en Group policies in Windows
In Windows-omgevingen kunnen Local- en Group Policies instellingen in het systeem verstoren als ze verkeerd zijn ingesteld of conflicteren met elkaar of andere policies.
Deze policies bepalen welke instellingen en beperkingen van kracht zijn voor gebruikers en computers binnen je systemen en netwerk.
Onze expert heeft uitgebreide kennis van deze policies en weet precies hoe je conflicten kan oplossen en policies correct kan instellen om jouw systemen optimaal te laten functioneren. En bovenal met de nodige veiligheidsregels te respcteren.
6. Instellingen in Entra (Azure) omgevingen controleren
Voor bedrijven die werken met Microsoft Entra (vroeger Azure Active Directory genaamd) en van waaruit instellingen naar endpoints kunnen worden gepusht, kunnen er soms problemen optreden als deze instellingen niet goed worden doorgevoerd of conflicteren met lokale instellingen.
Wij controleren en optimaliseren de Entra-instellingen, zorgen ervoor dat deze correct worden toegepast en dat er geen conflicten zijn met andere policies of software op je eindpunten.
Proactieve aanpak voor cybersecurity en beveiliging
Bij Lanconstruct ligt onze focus niet alleen op het oplossen van acute problemen, maar ook op het voorkomen ervan. Een groot deel van de computerproblemen komt voort uit verkeerd ingestelde beveiligingssoftware of onvoldoende aandacht voor cybersecurity.
1. Firewall- en antivirussoftware optimaliseren
Firewalls en antivirusprogramma’s vormen de eerste verdedigingslinie tegen cyberaanvallen.
Wij optimaliseren deze beveiligingssoftware om ervoor te zorgen dat deze niet alleen goed beschermt, maar ook goed samenwerkt met de andere software op jouw systeem. Dit voorkomt onnodige vertragingen of blokkades van legitieme activiteiten.
2. Updaten en patches beheren om computerproblemen te verhelpen en voorkomen
Het is essentieel dat jouw besturingssysteem en software altijd up-to-date zijn met de laatste patches en updates. Wij zorgen ervoor dat jouw systemen altijd de nieuwste updates hebben geïnstalleerd, wat niet alleen de veiligheid verbetert, maar ook de prestaties optimaliseert.
3. Beveiligingsscans en System Audits
Regelmatige beveiligingsscans en system audits helpen om potentiële zwakke punten in jouw systeem te identificeren voordat ze een probleem worden. Wij voeren uitgebreide audits uit van jouw IT-omgeving om zwakke plekken in de beveiliging en prestaties te identificeren, zodat we proactieve oplossingen kunnen bieden.
Hardwareproblemen: snelle diagnose en herstel van computerproblemen
Hoewel hardwareproblemen slechts 10% van de oorzaken van computerproblemen vormen, zijn ze nog steeds belangrijk om te behandelen. Als we hardwareproblemen vermoeden, voeren we een gedetailleerde diagnose uit om te bepalen of het probleem ligt bij:
- Geheugenstoringen (RAM)
- Schijffouten (HDD of SSD)
- Netwerkkaarten of andere randapparatuur
Onze technici kunnen snel problemen met je hardware identificeren en indien nodig reparaties uitvoeren of defecte componenten vervangen.
Vertrouw op Lanconstruct voor al jouw computerproblemen
Of het nu gaat om softwareconfiguraties, netwerkproblemen, of hardwarefouten, bij Lanconstruct bieden we een volledige, op maat gemaakte oplossing voor jouw computerproblemen. Wij zorgen ervoor dat jouw systemen optimaal functioneren, met een sterke focus op software, beveiliging en de onderliggende oorzaken van veelvoorkomende problemen. Met onze computerhulp ter plaatse ben je verzekerd van een snelle, efficiënte oplossing en kun je weer verder met je werk, zonder onderbrekingen.
Neem vandaag nog contact op voor snelle computerhulp en ontdek hoe wij jouw IT-omgeving kunnen optimaliseren en beveiligen!
We zullen eerst vragen wat je wenst en goed overleggen. En je verstaanbaar toelichten wat wij zien als de meest geschikte oplossing.
Dit houdt zowel de keuze van hardware, software, diensten als de bijhorende configuraties in.
Of we bekijken hoe we jouw huidige configuratie optimaal kunnen verbeteren.
Ons doel is steeds dat je over een goed werkende IT en ICT-omgeving beschikt, die zoveel als mogelijk geautomatiseerd is.
En altijd up to date is en uitermate goed beveiligd is.
Graag helpen we onze klanten in de regio’s Putte, Peulis, Grasheide, Berlaar, Heist-op-den-Berg, Itegem, Begijnendijk, Hulshout, Rijmenam, Keerbergen, Bonheiden, Mechelen, Antwerpen, Leuven en Brussel.
Contact info
Bert Janssens
b‑Tree BV
BE0716.917.595
Adres
Bareelstraat 76A
2580 Beerzel
Telefoon
E‑mail
Nuttige links
Back-up strategie en maken van back-ups